Sus în munţi e o casă...



 Un loc de basm,un loc în care libertatea este cuvânt definitoriu! Un loc în care turiştii excentrici ar renunţa la Cambodgia, chiar la Tenerife şi chiar la locul în care iubirea; arhitectura istorică de o nepreţuită valoare plutesc în aer : Paris. Pe dată dau uitării cele mai fistichii locaţii turistice, pentru ceva ce adăposteşte toate atuurile posibil de imaginat. În peisaje care-ţi taie respiraţia, dedesubtul falnicilor stejari ,aruncaţi într-un orizont feeric, trăieşte o mână de oameni.
 În satul Holbav mai precis, natura se contopeşte cu inspiraţia,imaginaţia creatoare... Eu prefer să iau totul ca pe un tablou...static ! Un tablou în care sunt zugrăvite mii şi mii de momente care probabil că pe veci vor ramane tăinuite undeva,acolo sus, în varf de munte. Aici parcă nimic nu este schimbat, nimic nu este atins de patina timpului,decât locuitorii cu tot cu istorioarele lor de prin părţile în cauză. Spre exemplu, aici spectrul cromatic a rămas pur,a rămas neatins de sutele,de miile de ani în care câte-o casă sălăşluia stingheră printre iarba care creştea în voia ei,printre brazii protectori care împraştiau parfum unic ce gâdilă simţurile omeneşti şi dedesubtul unei pete de nor la fel de stingher, ce pluteşte în derivă pe cerul aproape imaculat,nederanjat însă de prezenţa sa. Dintr-un colţ răsare soarele : de data asta nu mai are putere. De fapt,nu a avut niciodată prin părţile acelea. Spre deosebire de cuptoarele de mai din sud,aici vremea este cu mult mai plăcuta vara. Aerul este o nestemată neperturbată prin părţile astea.
  Dincolo de toată aglomeraţia din urbele natale, aici te poţi relaxa în propria ta voie. Te poţi sprijini pe clăile de fan; un zefir să-ţi adie sfios prin păr, iar o pisicuţă curioasă să te privească nedumerită.


Ca întotdeauna,la capătul curcubeului se afla comoara mult visată, pusă la dispoziţia mea şi chiar şi la a ta, de către  SIXT Rent a Car
De asemenea, haide să spunem cu toţii cât putem de tare ''Say always yes to Romania'', care nu este numai un slogan, ci şi o tematică site de renume : 

Eu am ales ca la fiecare concediu să îmi repet în minte sloganul ''Say always yes to Romania'', iar ca pretutindeni amintirile vizuale să mă însoţească, am să pastrez undeva acolo, în mintea mea, această siglă :
new kopel logo

 Mă bucur că mai există undeva,aruncat într-o pustietate nedescoperită câte un sătuc în care domneşte încă tradiţionalismul, contopit cu liniştea şi pacea interioara!...

Sus în munţi, mereu e o casă ! :)

Comentarii

  1. Superb! Mă bucură oamenii cărora încă le este dragă tradiția și vorbesc într-un mod atât de lin și călduros despre ea și aspectele acesteia. Natura prezentă și oamenii, exact cum era pe vremea bunicilor, fără tehnologie, dar multă muncă, respect și omenie. O săptămână minunată îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Impresionante imaginile si articolul. Iti multumim!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare