Favoritele lunii | part. 2


 Favoritele lunii...Un nume cu rezonanţă printre toate activităţile mele ''bloguistice''. :))
 După lupte seculare,reuşesc să scot la suprafaţă a doua parte,de data aceasta mult mai stilată,exclusivistă,fresh ! Fără alte introduceri pe care totuşi,aş fi vrut să le precizez ,însă s-au pierdut pe undeva de aseară,să purcedem. (Lipsa asta de curent,mi-a scurcircuitat rulmenţii.) :)) Gata,încep !



1. 
Dacă sunteţi la curent cu seria în cauză,atunci sigur îl cunoasteţi pe prietenul meu, Duiliu Zamfirescu. Pe vremurile alea cochetam cu ''Viaţa la ţară'', iar dacă îmi aduc aminte bine,v-am promis că în ''Favoritele lunii'' pe luna august voi include şi ''Tănase Scatiu'' pe care la vremea accea îl aveam doar în plan, iar rapid,la inceputul lui august,s-a şi concretizat. Se va concretiza şi la tine, daca ai citit macar un rezumat al volumului ''Viaţa la ţară''. Consider că este una dintre cele mai reuşite cărţi cu care am avut ocazia să mă întâlnesc vreodată,care mi-a atins sufletul cel mai mult... Continui într-o notă de superlativ,cu un mic rezumat. Cartea începe cu,evident,personajul principal al acţiunii,cu Tanase Scatiu care înghionteşte, înjură de mama focului pe vizitiu,pe motiv că rămăseseră înglodaţi în noroi, iar Stoica (căci aşa îl chema) era beat criţă si nu mai reuşea să ducă drumul la bun sfârşit. În continuare,Tănase se dovedeşte a fi un bădăran notoriu,răbufnirile sale din orice chichiţă afectând-o grav pe Tincuţa, care într-un final moare. V-am spus ceva în mare,strict orientativ,care sper să vă stârnească interesul.



2. 
 După cum v-am mai spus într-un articol destul de recent,am descoperit această carte prin intermediul televizorului,recomandată la o emisiune pe care o urmăresc în continuare. Trecem,aşadar,în revistă, titlul ''Viaţă după viaţă' de Kate Atkinson,un titlu remarcabil,pe care pana mai de curand nu l-am înţeles în profunzime. Acţiunea cărţii se focusează în prim plan pe Ursula, o fetiţă,devenită ulterior femeie,ce trăieste 2 vieţi paralele. Asta era,deci,chichiţa de care v-am spus mai sus.N-am reuşit totuşi să termin cartea (situându-mă pe la pagina 300), volumul în cauză având undeva pe la 600 de pagini. Poate fi încadrat uşor în categoria de bildungsroman,iar fără alte adăugiri : recomand !



3.   
Un fel de bildungsroman. Descoperită acum 1 an,citită acum 1 lună ! Romanul este unul autobiografic, ce găzduieşte povestea de viaţă a însuşi autorului,una spumoasă, atât în copilaria sa,cât şi în perioada studenţiei şi chiar a perioadei în care îşi începe meseria de reporter. De asemenea, o carte destul de stufoasă pot spune; în jur de 400 de pagini autobiografice. Iar cât despre autor, a avut multe ocupaţii, precum cele de : reporter, redactor, scriitor și istoric evreu-român.  De 3 ori recomand ! :)






Îmi pare sincer rău că nu m-am putut organiza de la bun început (mai cu seamă pe 31 august), însă...bucuraţi-vă că a ajuns astăzi totuşi !
Şi iată că am scos eu la capăt cumva partea a2a a celui mai vizionat articol de pe blog,o serie care mă încântă şi pe mine şi pe care o iubesc din toată inima ! ♥


















Comentarii

Postări populare