Top 10 perle ale elevilor la Evaluarea Nationala 2017


Imagini pentru examen

Anul si perla; anul si perla... Nu-i asa?! Ei bine, 2017 a fost un an incarcat in giumbuslucuri literare ,atat la Evaluarea Nationala ,dar si la Examenul de Bacalaureat; testari ce tocmai s-au incheiat ! :) 
Ei bine,astazi am sa va prezint ,asa cum v-am promis (ba nu,nu mai vorbi,Patricio, prostii !) : Top 10 perle ale elevilor la Evaluarea Nationala
Ah,si inca ceva : daca tot ne aflam in zona asta de culturalizare si de intelectualitate,zilele astea va veni partea a2a a seriei ''Top (nu stiu cate) greseli pe care le comitem in timpul scrierii'',asa ca,fiti pe faza ! Gata,acum chiar am ''termenat'' cum zice bunica-mea ! :) 



 Cred ca cea mai cunoscuta perla de anul acesta a fost cea facuta la exercitiul care implica argumentarea la apartenenta la genul literar liric , gen care i-a cam pus in dificultate pe cei mai slab-pregatiti elevi ai nostri.
Si anume,ia ascultati aici ce este genul liric din perspectiva unui asa-zis ''eminescian''... Sau o fi ''bacovian''?!El stie mai bine. 

"Genul liric este atunci cand autorul are, de fapt, in cap o melodie, dar nu stie exact notele si pana la urma scrie versuri."
            
"Genul liric este atunci cand ploaia suna ca o lira."
                    
"Genul liric este facut de femei cu trasaturi frumoase, care vor sa arate ca au succes la barbati."
                
"Poezia apartine genului liric pentru ca nu tii minte nimic din ea."



 Ok.Revenim pe Pamant,in sfarsit. Si prin ''revenim pe Pamant'' ma refer la Pamantul in care elevii nu stiu ce este o figura de stil.
Iata explicatia ''logica'' a unui elev:
"O figura de stil este "frumusetea dintai", adica este o expresie ca la tara."
     Sau...
"Domnisoara poeta a facut o figura frumoasa, cum se spune la fotbal, numai ca ea a facut mai multe."
...
"Din cîte aproximez io ultimul vers nu are mai mult de cinci centimetri"
Si iata ca avem aici un elev de ''moda veche'',ce din pacate informatia s-a pierdut pe drum,ori pur si simplu a ocolit scafarlia nestiutoare a elevului si a zis : ''Deh,pre multa informatie strica!''. Si uita-te la pronumele personal ''eu''...E strans de gat!


Reintram in scena cu sinonimele buclucase. Iata sinonimul ''de DEX''al cuvantului ''melodie'' : 
Sinonimul cuvântului "melodia" este "maneaua".

    La ultimul subiect au avut de redactat o compunere narativa, la care un elev a scris ca

    "A venit profesorul de sport care este înalt, musculos şi exigent".
    Hmm.. ;)
    Incheiem apoteotic, cu fraza halucinanta a unui elev... 
    După ce am aflat că am pierdut meciul de fotbal mi-am luat prietenii şi am băut până nu am mai putut.
    Si probabil ca intamplarea cu meciul s-a petrecut undeva inaintea examenului ,caci altfel nu se explica grozavia asta!... 
    Ei bine,cam atat pentru astazi,dar nu uitati caaaaaa...

                           


    Comentarii

    Postări populare