Cartile care mi-au ''marcat'' copilaria timpurie + Recenzii literare




   Chiar daca,asa cum am precizat si in articolul precedent,lumea buna (aia care citeste) este in scadere pe zi ce trece,m-am hotarat ca astazi sa imi indrept atentia catre cititorii inraiti (asa,ca mine). Insa,ma indoiesc ca vreo unul de aici sa nu fi citit macar o carte,iar acea carte sa-i fi placut !
 Si ca sa incep intr-un mod cat mai (ne)plictisitor si arogant , am sa va prezint  deci ,5 carti care mi-au ''marcat'' copilaria timpurie ! 


Enjoy !


  1. ''Cuore-Inima de copil'' de Edmondo de Amicis 
    Lasand toate figurile de stil si imaginile artistice la o parte, ''Cuore'' este cea mai emotionanta carte citita vreodata , atat prin exprimare,cat si la nivelul sincerelor emotii transmise prin unele cuvinte cat se poate de simple. 
                                               Fotografie
                                     Carte citita in clasa a 2a , spre a 3a. 



2. ''O mie si una de nopti'' de Sir Richard F. Burton
    Mai bine spus, renumita ''O mie si una de nopti'' reprezinta un grup de istorioare povestite de Seherezada, o frumoasa cadana favorita. Povestea covorului fermecat,Calul de abanos, Ali Baba si cei 40 de hoti,Aladdin si lampa fermecata,Povestea sotului si a papagalului,Povestea boului si a magarului,sunt doar cateva istorisiri ale cadanei,prin dorinta de a-si cruta viata. 
   Chiar si acum cand imi amintesc de aceasta carte,imi amintesc de ea cu un gust dulce... 
Fotografie
Carte citita prin clasa a 4a. 


3. ''Calatoriile lui Gulliver'' de Jonathan Swift 
  Aceasta carte nu mai are nevoie de vreo descriere, ci doar un indemn de interes catre aventurile in tari precum Tara Piticilor, sau Tara Uriasilor, si catre nelipsitele aventuri in care de cele mai multe ori a cazut prizonier,dar datorita fortelor proprii ''s-a intors cu bine din ultima calatorie si traiesc retras.''  
  
Fotografie

4. ''Singur pe lume'' de Hector Malot
    Inca din primele randuri ale naratiunii acestui roman, se remarca dramatismul cu care autorul relateaza intamplarile : ''Sunt un copil gasit'', propozitie cu care si incepe cartea. Apoi,urmeaza intamplarile prin care trece Remi, un copilar de doar cativa anisori in inceput.
 Iar acum,ceea ce nu fac decat in cazul cartilor foarte speciale sufletului meu, este sa tehnoredactez fraza mea favorita ,care se afla la pagina 6, o fraza in care insusi Remi reflecta in cuvinte dureros de reale semnificatia vacii la sat :
 ''Pentru naturalisti,vaca este un animal rumegator,pentru calatori,e un animal foarte nimerit intr-un peisaj,mai ales cand isi ridica din iarba botul umed de roua;pentru oraseni,e un izvor de cafea cu lapte si de branza cu smantana;pentru taran insa, e ceva si mai mult. Oricat de sarac ai fi si cu oricati copii,taranul e sigur ca nu va rabda de foame,cat va avea o vaca-n staul.''
Fotografie
                                             Carte citita prin clasa a 3a

 5. ''Vrajitorul din Oz'' de Lyman Frank Baum 
     Cine nu a auzit macar o data in viata de minunatele peripetii ale micutei Dorothy,alaturi de catelusul sau,de robotelul de tinichea si multi altii?! Ei bine,pentru ciclul primar recomand cu caldura ''Vrajitorul din Oz'',cea mai frumoasa carte a copilariei.

Fotografie
Carte citita in clasa a2a.  



Imagini pentru carti

Stay tuned ! Asta-i doar prima parte a ideii pe care tocmai am inceput-o ! 
To be continued...



Ne vedem curand !





Comentarii

Postări populare